יום שני, 2 במאי 2011

לטיול יצאנו... כלנית לא ממש קטפנו...

לאחיינית שלי יש טיול מבית הספר והחלטתי השנה שאני רוצה ללוות אותה בטיול הכיתתי. הייתי בטוחה שיעשו טיול בגליל או מסיבת בבריכה העירונית או חוף הים או שייקחו אותם למפעל של ממתקים או מפעל של עיתונים או לספריית אריאלה. אבל השנה הוחלט כי הטיול הכיתתי יהיה למפעל של דפוס משי. כן, כן. דפוס משי.

אני בעצמי לא הבנתי מה זה דפוס משי. מה זה בכלל אומר? הדפסה שעושים על משי? נכנסתי לגוגל והקלדתי את המילים. הבנתי כי ניתן להדפיס בעזרת דפוס משי בעצם כמעט על כל דבר החל על עץ, פלסטיק, בגדים ועוד. גילתי כי ההדפסה בעזרת דפוס משי היא איכותית ועמידה יותר ולפיכך יש בקשה רבה להדפסות משי.

בשיטה הקלאסית של הדפסת משי האומן משתמש ברשת שהוא שולט על צפיפותה. כאשר האומן מעוניין במריחות חזקות של צבע הוא ידאג שהרשת לא תהיה צפופה, בעוד שבמקומות שהאומן מעוניין בצבע דל או איננו מעוניין כלל בצבע הוא ידאג שהרשת תהיה צפופה מאד. בשיטה המתקדמת והמודרנית דפוס משי נעשה בעזרת מכונות וניתן ליצור אפילו שלטי ענק לפרסום.

אני כל כך שמחה שאפילו בגילי המופלג אני לומדת דברים חדשים והכול הודות לאחיינית הקטנה והמתוקה שלי. אז ארזתי לנו במבה וביסלי וכל טוב והלכנו לבקר במפעל לדפוס משי. היה מעניין ביותר. הילדים במפעל היו מרותקים. הם אפילו צפו בהדפסה של הומר סימפסון על גבי חולצה ולבסוף כשיצאנו מהמפעל כל ילד קיבל מתנה חולצה תוצרת דפוס משי. נהנינו עד מאד. החוויה הייתה מעשירה, מלמדת, כיפית ומעניינת. ישר רשמתי את עצמי כמלווה לטיול הבא. מי היה מאמין שהאחיינית הקטנה שלי צודקת כשהיא אומרת שהעולם מלא בהפתעות כביצת קינדר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה