יום שני, 13 ביוני 2011

נפלאות האדם והמכונה

מה היינו עושים אם לא היו בתי דפוס? אז לא היו ספרים ולא היו עיתונים ולא היו חוברות לצביעה לילדים? איך הייתה נראית הציוויליזציה אם לא היו לנו בתי דפוס. בטח היינו כמו מתנהגים האדם הקדמון שהיה מעביר את הסיפורים מפה לאוזן. זה גם אמצעי תקשורת מעול אבל כמובן שהודות ל- בתי דפוס אשפר להעביר אינפורמציה בצורה הרבה יותר קלה, הרבה יותר נגישה, ולקהל הרבה יותר רחב. אפשר גם לקרוא ספרים בתור הנאה. אפשר ללמוד על כל נושא שמעניין אותנו. אפשר ללמד ילדים קטנים קרוא וכתוב ולהפעיל אותם עם חוברות צביעה. 

יש ל- בתי דפוס המון תכונות נפלאות ונהדרות. אני המעריצה הכי גדולה של מידע ולא הייתי יודעת מה הייתי עושה בלעדי בתי דפוס. איך הייתי מעבירה את שעות הפנאי? איל הייתי יכולה לקרוא על מידע חדש כישן? איך הייתי מלמדת את ילדיי לקרוא שירים ואגדות? זה מעבר לבינתי איך האדם הקדמון הצליח לשמר את הסיפורים שלו מפה לאוזן. בטח היו מלא סתירות בין סיפור לסיפור ולא הייתה כלל אמינות בדברים.

בתי דפוס מונעים אי טעויות ואי הבנות שכאלו. יש משהו כתוב. זה כתוב על דף לבן חלק. זה כתוב שחור על גבי לבן. אין מקום לטעויות. אין מקום לפרשנויות. זה בדיוק כתוב כמו שזה כתוב. ו- בתי דפוס גרמו לזה הכול להתגשם. ועם הזמן בתי הדפוס הולכים ומשתכללים. נוצרים יותר ויותר ספרים. יש יותר מידע. הכול פתוח בפני כולם.

אני כל כך שמחה שנולדתי לעידן של טכנולוגיה מתקדמת. בתי דפוס הם החלוצים שרעיונם הוא מהפכני, כך להפיץ מידע לכל עבר ויתר הטכנולוגיה המתווספת מוסיפה רק עוד ועוד. האנושות מתקדמת והיא מראה זאת ובגדול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה